Kezdjük azzal az elképzeléssel, amiért létrehozták. A cégkapu a gazdálkodó szervezetek számára biztosított hivatalos tárhely, amely várhatóan 2018. január 1-től a hivatalos szervekkel, hatóságokkal, szolgáltatókkal (önkormányzatokkal, közüzemi szolgáltatókkal, bíróságokkal, a NAV-val, államigazgatási szervezetekkel) történő elektronikus ügyintézésre, kapcsolattartásra szolgál.
Miért kell a cégkapu, ha van ügyfélkapu? Az ügyfélkapu már több mint 10 éve megbízhatóan működik. Az igazi ok az, hogy a cégkapu közvetlenül a gazdálkodó szervezetekhez kötődik, míg az ügyfélkapu a magánszemélyekhez és továbbra is az egyéni vállalkozókhoz.
Mi a bejelentkezés határideje? 2017.aug.31. a regisztráció határideje, de nincs szankció 2017.dec.31-ig.
Kinek kell regisztrálnia? A cég képviseletére jogosult személynek, aki rendelkezik ügyfélkapus hozzáféréssel, vagy hatósági meghatalmazással és ügyfélkapus hozzáféréssel rendelkező, a céget képviselő személy, szervezet. Fontos figyelni arra, hogy különböző szerepkörök lesznek a cégkapun.
- a képviselő, aki regisztrált
- a jogosultságokat kezelő személy, cégkapu megbízott, lehet ugyanaz, mint az első
- cégkapus ügyintéző(k) különböző feladatkörökben
Tudnunk kell, hogy a cégkapu még nem működik (2017.08.10.). A regisztráció sem zökkenőmentes. Nincs még felhasználónév, jelszó. Belépni nem lehet.
A címben feltett kérdésre az én válaszom, hogy ne kapkodjuk el, már legalább száz cég regisztrált, köztük az ÚJ VERZIÓ Kft. is. Várjuk meg a tapasztalatokat, van még időnk. Próbáljunk addig is megbarátkozni ezzel az új elektronikus lehetőséggel, mert a tervek szerint lényegesen egyszerűsödni fog a hatóságokkal és szolgáltatókkal történő ügyintézés.